Spillomtale: Pro Evolution Soccer 2013

Plattform: Xbox 360
Utgiver: Konami
Utvikler: Konami
Pegi: 3+

Spillet er anmeldt av Kim Levi Danielsen

Det er framgang og se.

Det er mye bra i årets «PES», det er det ingen tvil om. Det er først og fremst i angrepsspillet at du har mye å glede deg til. 2013-utgaven er nemlig individualistens våte drøm. Hvis du har fotballforståelse, og innehaver av et lite ego, er dette spillet noe for deg.

Det er hovedsakelig på grunn av et fintesystem som er intuitivt, umiddelbart og lettfattelig. Kjør finter med høyrestikka, eller gjør noen ferdiglagde finter med faste knappekombinasjoner.

Sånn som på de gode gamle kamp spillene så har man uendelig med knappe funksjoner.

En gruppe av gameplay endringer som Konami gjør som er merking «Pro Evolution Soccer Full kontroll» som skiller seg ut. Inkludert i denne klyngen av forbedringer er dynamisk første touch, som fokuserer på øyeblikkene da spillerne forventer et pass kommer deres vei. I år kan spillerne nå felle eller umiddelbart flick ballen i luften for å endre sin bane og satt opp for påfølgende beveger seg under første kontakt med ballen.

proevolution5

Det tar lang tid å bli vant til å skyve den høyre spaken ned for å utføre Flick flytte med nøyaktig timing når du bruker dynamiske første berøringskontroller. Likevel, ved å kombinere det med venstre spaken spiller bevegelse ender i spillere dukker ballen i luften etter å ha mottatt et pass og utføre en vakker sombrero flytte, løfte ballen over en forsvarer. Det høres kult, og ser enda bedre i flyten av handlingen.

Jeg fant ut at det er lett å bedømme galt det øyeblikk spillerne fangst ballen, noe som gjør den første touch kontrollerer vanskelig å gjennomføre. Forlate spillere med et så smalt vindu av tid til å lykkes gjøre bruk av disse kontrollene virker litt bakvendt. Enda verre, gjør treningen utfordring der spillere lære farten ikke fortelle spillerne om de treffer på knappen for tidlig eller for sent, som legger til frustrasjon for hver feil utførelse. Likevel, når du får dem ned, første touch alternativer som disse ikke bare legge til flyten i spillet, men til slutt bygge på skjønnheten av sporten fremstilling i Pro Evo 2013.

proevolution3

Den virkelige full kontroll alternativer returnere dette året via venstre trigger, som tilbyr spillere muligheten til å sikte der de passerer og skyte ballen uten å låse den til retning av en lagkamerat. Forbedringen her er inkluderingen av en pil ikon som peker i bestått / skyting retning, som svinges 360 grader rundt den kontrollerte spilleren som den venstre spaken dreies. Dette gjør full manuell-stil passerer et mer attraktivt alternativ på banen, og ble raskt noe jeg jobbet i til min spillestil. For de som ikke liker nedsenking-busting pilen hengende ut midt i handlingen, kan den manuelle veiledning indikatoren slås av i alternativene.

Likevel er AI generelt bedre, og er bra for spillere (som meg) som vil trenge tid til å akklimatisere seg til «respons forsvarer» kontrollerer introdusert dette året. Sporing og holder opp motstandere ved hjelp av høyre trigger og A-knappen er viktig å stoppe eventuelle trusler, men det er også lett å ha motstandere passere deg av mens du forsøker å holde dem opp eller gå for en takling. Risk / reward å spille forsvar er mye mer ubalansert her enn i de senere FIFA innsats, selv vurderer hvor like de defensive spillet er for begge seriene. Jeg sitter igjen følelsen som jeg ikke kan effektivt spille forsvar i PES 2013.

Den store skillet mellom de to store fotball sims, er imidlertid neppe om de ulike modusene eller grupper er tilgjengelig i hvert spill. Pro Evolution Soccer fans som liker serien ‘spillestil over mindre utfordrende FIFA-serien har all grunn til å rettferdiggjøre sin forpliktelse i år. Pro Evolution Soccer 2013 fortsetter seriens tradisjon for å være mer komplisert fotball sim av de to alternativene der ute, som skal forklare sin brattere læringskurve for nye spillere.

For å være klar, så er dette et flott spill som tilbyr massevis av utfordring for fotballfans.
Vellykket gjennomføring spilldelen og gjenspiller effekten er midt på i forhold til Fifa.

Gir spillet 3 av totalt 6