Spillomtale: Sorcery

5. oktober 2012 Redaksjonen No Comments

Sorcery

Er du klar et magisk eventyr til  din Playstation move?

Plattform: PS3 Move
SCEA Santa Monica Studio / The Workshop
Utgiver: SCEE

I dette move spillet møter vi Finn, han er læringen til trollmannen Dash. Som læringer flest er han ivrig og nyskjerrig på å lære nye ting. Men desverre går ikke det helt vår helts vei. I et liten forsøk på å teste tryllestaven til sin mester, klarer han å ødelegge en gryte med en magisk eleksir. For å rette opp i denne feilen reiser han avgårde med katten Erline til en forheset øy kalt Lochbarrow. Dette er den eneste stedet som har en av de viktigste ingrediensen han trenger for å lage en ny eleksir.

Etter å ha lett seg igjennom øya og fått noen nye magiske krafter ender Finn til slutt opp utenfor slottet til Banshee som er spillets første boss. Etter en ganske enkelt kamp får de en krystall, i det Finn løfter denne blir begge forvandler og man ser katten Erlines sanne jeg. Hun viser seg å være en fe-prinsesse, noe egentlig var en godt bevart hemmelighet. Hun er ikke hvilken som helst fe-prisesse heller, hun er datteren til den onde Lady Everfair «The Nightmare Queen».  I vill panikk knuser hun krystallen før de skynder seg tilbake til byen de kom i fra, de må rekke å snakke med trollmannen Dash før det er for sent. Men Lady Evergren har allerende kommet dem i forkjøpet, hun er rasende fordi Dash har skjult hennes datter der og med seg har hun en arme av onde monstre, så nå de må kjempe seg tilbake til tårnet til Dash.

I mens våre venner er på vei igjennom byen kjemper Dash mot Lady Evergren, men denne gangen er han for svak.  Da de endelig kommer frem til tårnet er det nesten for sent. Dash ligger alene igjen, hardt skadet. Han forteller en historie og gir de en amulett som skal lede de videre til den neste verden og kampen mot det onde som er like rundt hjørnet. Resten er nå opp til deg å klare…

Bevegelser
Her er det move kontrolleren som er tryllestaven din, med denne kan du ved ulike bevegelser utføre forskjellige trylleformler som man lærer underveis i spillet.  I tillegg bruker man denne til  å riste, rører og bevege andre gjenstander. Det krever litt tilvenning å bli vant til og er ikke alltid like lett å få den til å reagere som ønsket, men stort sett går dette bra. For å styre karakteren bruke man den vanlige PS3 kontrolleren eller en Playstation move navigation kontroller. Er ikke alltid man klarer å få den rette kameravinklen, men det løses seg stort sett om man flytter litt på seg.

Grafikk

Spillet har ikke verdens beste grafikk, men mye  bedre enn mange andre move spill jeg har testet. Det beste er alle filmsekvensene som vises i en slags tegnet bokform. Dette få hele historen til å flyte bedre og man blir litt mer kjent med de ulike karakteren.

Dette er et av de beste move spillene jeg har testet, man har et helt eventyr foran seg som man skal igjennom. Dette gjør at det er mye mer spennenede enn alle minispillene man ofte finner i move sjangeren. Trekker litt ned at spillet er litt for kort, kunne ha dratt denne historen enda lengre. Men er du ute etter et nytt movespill som gir deg litt ekstra så er kanskje dette spillet for deg?

Spillet finner du her:
Sorcery til PS3 move

Se dette og andre spillklipp på vår YouTube kanal.