Spillomtale: The Jak and Daxter Trilogy

thejakanddaxter5

Med et godt grep på vårt «ladegrep» på PS3 kontrollen, tok vi turen inn i Jak og Daxter`s utrolige eventyr univers..

thejakanddaxter1

The Boys are back in Town....u ready??

The boys are back in town.

Jeg har en liten tilståelse og komme med. Jeg liker HD-relanseringer.

Jeg syns det er flott at i en tid hvor bakoverkompatibilitet er en dødende kunst, at noen tar seg bryet å restaurerer de gamle spillene med nye teksturer. Sony har vært fantastiske på dette området og rullet ut relansering eller relansering, men det var «Jak and Daxter Collection» jeg satt og ventet på.

Plattform: PlayStation 3
Utgiver
: Sony
Utvikler: Naugthy Dog / Mass Media
PEGI:7+

Sjangerens beste.

Jak and Daxter er et 3D plattformspill fra Naughty Dog, som er det samme studioet som tidligere lagde Crash Bandicoot spillene og i senere tid laget den kritikerroste Uncharted serien. Det jeg liker med Naughty Dog er at de gir seg når leken er god, hvis du ignorerer go-kart spillene til både Crash Bandicoot og Jak serien. Alle spillene deres holder en viss kvalitet, og selv om Jak-serien kanskje er den minst kjente av dem så har ikke det noe å si på kvaliteten dens. «Jak and Daxter: The Precursor Legacy», «Jak II» og «Jak 3» er i mine øyne sjangerens beste og hvis du ikke har spilt dem, er dette det perfekte tidspunktet og gjøre det.

thejakanddaxter6

Jeg har ikke tenkt å beskrive vært spill i detalj. Det hadde ikke vært kjekt for noen av oss, men jeg kan kort beskrive hver av dem. Den originale tittelen, «Jak and Daxter: The Precursor Legacy», har ikke modnet like godt som dens oppfølgere, men det skulle bare manglet med tanke på at spillet 11 år gammelt iår. «Jak and Daxter: The Precursor Legacy» er det mest klassiske 3D plattformspillet i pakken. Du styrer Jak, og har Daxter på slep gjennom plattformhopping, samling av precursor egg og sanking av «power cells». Alt er bundet sammen med i en historie som setter opp resten av serien. I «Jak II» blir protagonisten introdusert for «Dark Jak» og skytevåpen samt en åpen verden uten lastesekvenser. Når «Jak 3» kommer rullende er spillet mer et actionspill enn noe annet, men med fantastiske innspill av solid plattformhopping og problemløsning. Det er en god historie og slutten på «Jak 3» er virkelig noe som må oppleves.

Det eneste store minuset jeg har med serien som en helhet er kameraet. Du må sitte barnevakt på det, for hvis ikke løper det løpsk og gjør en fantastiske opplevelse ikke så fantastisk. Jeg liker heller ikke at du må avsluttet spillet for å starte et annet spill i pakken. Det er ikke en snarvei til å gjøre dette, men dette er en veldig liten detalj som er ubetydelig når resten av pakken er så god som den er.

thejakanddaxter2

Denne samlepakken forsetter HD trenden til Sony. Har du ikke spilt denne serien da anbefaler jeg deg å spille dette. Dette er en samlepakke med tre fantastiske spill av en sjanger som nesten har dødd ut. Det er en grunn til Naugthy Dog har blitt flaggskip utvikleren til Sony og i mine øyne startet den med Jak-serien.

Lyst til å prøvde Jax og Daxters eventyr i HD selv?

Kjøp spillet her:

Jax and Daxter`s Trilogy PS3